książki

Ulubieńcy 2016

13:16:00Unknown


Podsumowanie, głosowanie, przyznawanie nagród – lubimy oceniać, faworyzować i wskazywać, co jest warte uwagi. Co roku obiecuję sobie, że przeczytam wszystkie nominowane książki w plebiscycie portalu lubimyczytac.pl, bym w końcu mogła z czystym sumieniem oddać głos. Składam też sobie obietnicę, że obejrzę filmy nominowane do Oscara…

Jak to z moimi wszystkimi planami bywa, giną w akcji. Zapominam o nich, nie pilnuję terminów, odpuszczam albo mogą uwagę nagle zaczyna absorbować coś zupełnie innego. Postanowiłam więc przyjrzeć się 32 książkom, które udało mi się przeczytać lub posłuchać w 2016 roku. Specjalnie dla was oceniłam je w kilku kategoriach.

Najlepsza para
Nawet nie wiecie, jakie było moje zaskoczenie, gdy uświadomiłam sobie, że… nie mam wśród kogo wybierać! W kryminałach dominują duety śledczych, często tej samej płci, więc sami widzicie, kandydatów jak na lekarstwo. Jakby tego było mało, przeczytałam zaledwie jedną dystopię (jak to możliwe?!) i trzy powieści obyczajowe, z których tylko jedna mi się podobała. W szranki nie miał kto stanąć, bo paringu Cal/Mare nie shippuję, więc wybór mógł być tylko jeden:

Lou i Will z Zanim się pojawiłeś Jojo Moyes



Najlepsi przyjaciele
Ze wszystkich przeczytanych książek tylko ich relacja szczerze mnie emocjonowała. Cormoran Strike i Robin Ellacott w Żniwach zła pięknie udowodnili, że zawsze mogą na siebie liczyć (i wcale nie chcą czegoś więcej…).



Rozczarowanie
Spodziewałam się czegoś zupełnie innego, sięgając po Kiedy odszedłeś. Miałam też większe oczekiwania w stosunku do Dziewczyny z pociągu. Niemniej ten drugi tytuł był ciekawszy i nie musiałam się zmuszać do przewracania kolejnej strony.



Zaskoczenie
Dziewczyna w walizce to głównie… opowieść o miłości. Bardzo, bardzo dobra!



Najlepszy audiobook
W 2016 roku przesłuchałam siedem audiobooków. Konkurencja była duża, ale moje serce podbiła Chciwość czytana przez Joannę Gajór.



Najlepszy kryminał
Wybór był naprawdę trudny, ale zdecydowałam się na Stalkera Larsa Keplera. W natłoku wydarzeń zapomniałam wam o tej książce napisać, ale jeszcze w tym miesiącu to nadrobię. Obiecuję! To niepokojący thriller, ale rozwiązanie zagadki kryminalnej wbiło mnie w fotel…



A jak wyglądałby wasz ranking najlepszych książek

przeczytanych w 2016 roku?


źródło zdjęcia głównego: www.pexels.com

You Might Also Like

0 comments

Archiwum

O blogu

Dość poważnie

Wszystkie teksty opublikowane na tym blogu są mojego autorstwa. Zabraniam ich kopiowania oraz wykorzystywania bez mojej wiedzy i pisemnej zgody.

Formularz kontaktowy