książki

Charlotte Link – Ostatni ślad

10:44:00Unknown


Często słyszymy o tym, że ktoś zaginął, ale nie zawsze policji udaje się go odnaleźć. Tajemnice i skandale zawsze się dobrze sprzedawały, więc jedna z redakcji postanawia powrócić do niewyjaśnionych spraw sprzed lat. W tym celu zatrudnia dziennikarkę, Rosannę Hamilton. Wybór nie jest przypadkowy. Znała ona jedną z bohaterek swoich przyszłych reportaży. 

Elaine Dawson od zawsze miała pecha. Nawet, gdy chce polecieć na ślub swojej koleżanki, wszystkie loty zostają odwołane z powodu mgły. Nie wie, co ma ze sobą zrobić. Pomocny okazuje się młody, przystojny mężczyzna, który proponuje Elaine nocleg u siebie w domu. I gdy Dawson opuszcza halę odlotów, ślad po niej znika…

Książka zaczyna się mocno i dobrze. Jest brutalnie zamordowana kobieta, zeznająca prostytutka, ciężka atmosfera, jak również wskazówka, że mordercą może być każdy, nawet ten, po którym nigdy byśmy się tego nie spodziewali. Niby oczywiste, prawda? Jednak to zdanie mi nie umknęło, tylko pozostawało gdzieś blisko, aż w końcu się domyśliłam, o kogo chodzi. A szkoda.

Ten niewątpliwy minus zrekompensowały mi opisy. Charlotte Link świetnie kreuje mroczny nastrój i chwile grozy. Podobały mi się również psychologiczne sylwetki bohaterów. Szczególnie jednej osóbki, ale nie będę wam spojlerować. Na pewno będziecie wiedzieli, o kogo mi chodzi. „Ostatni ślad” wciąga i ma wiele zwrotów akcji. Postacie są różnorodne, chce się śledzić ich losy.

Książkę czytałam dwa tygodnie temu, ale już nie pamiętam, jak nazywali się jej bohaterowie. Musiałam wspomóc się Internetem. Gdybym nie domyśliła się tożsamości sprawcy, to bardziej by mi się podobała. Na zachętę dodam jednak, że morderca nie jest jeden, a postacie nie raz mogą nas zmylić i zaskoczyć. To na pewno nie jest moje ostatnie spotkanie z Charlotte Link.

You Might Also Like

0 comments

Archiwum

O blogu

Dość poważnie

Wszystkie teksty opublikowane na tym blogu są mojego autorstwa. Zabraniam ich kopiowania oraz wykorzystywania bez mojej wiedzy i pisemnej zgody.

Formularz kontaktowy